FAQ

Algemeen

Wat doen jullie voor ondernemers?

Wij geloven in een overzichtelijke totaaloplossing voor de administratie en aangiftes van ondernemers en freelancers. Door onze eigen boekhouders en zelfontwikkelde software, zorgen we ervoor dat uw administratie en belasting snel en goed geregeld wordt. U kunt het hele jaar door bij uw boekhouder terecht voor support en vragen.

Ik wil mijn boekhouding door MMI financien laten doen. Hoe gaat dit in zijn werk?

Om kennis te maken, kun je kosteloos en vrijblijvend een kennismakingsgesprek met ons inplannen. Dit videogesprek zal online plaatsvinden via Google Meet met een van onze medewerkers van het Client Success Team. Tijdens dit gesprek horen we graag alles over uw onderneming en vertellen we over onze diensten en ons systeem. Ook beantwoorden we graag al uw vragen. Bent u enthousiast? Dan zorgen wij dat u wordt gekoppeld aan een boekhouder.

Ik heb al een boekhouder. Kan ik overstappen naar MMI Financien?

Dat kan! Plan een gratis en vrijblijvend gesprek in met ons Client Success Team. Tijdens dit gesprek leggen we u precies uit welke stappen er komen kijken bij uw overstap!

Hoe gaan jullie om met mijn financiële gegevens?

Wij vinden de bescherming van uw data heel belangrijk. Op grond van artikel 32 AVG zijn wij ook verplicht om hier de passende maatregelen voor te nemen. Dit voorkomt verlies en onjuiste verwerking van uw persoonsgegevens. Daarnaast hebben alleen werknemers met bevoegdheid toegang tot uw gegevens. Meer weten? Check dan onze privacyverklaring.

Wat gebeurt er met mijn data als ik bij jullie opzeg?

Als u wilt opzeggen, bespreken we eerst met u welke taken we nog voor u kunnen afronden. Na afronding hopen we dat we u zo goed mogelijk hebben geholpen en wensen wij u veel succes verder.

Thanks for contacting us. We'll get back to you as soon as possible.

Mijn boekhouder

Wat doet mijn boekhouder voor mij?

Uw boekhouder is uw persoonlijke contactpersoon binnen MMI Financien. Hij of zij is ook degene die uw vragen beantwoordt,  de administratie controleert, de btw-aangifte doet, de jaarrekening opstelt en de aangifte inkomstenbelasting afrondt. Voor al uw vragen met betrekking tot de administratie, aangiftes en de jaarrekening kunt u terecht bij uw boekhouder.

Hoe kan ik contact opnemen met mijn boekhouder?

Uw boekhouder is voornamelijk te bereiken via e-mail en telefoon, maar mocht het nodig zijn, dan kunt u ook een videocall of bezoek aan een van onze kantoren inplannen. Mocht uw eigen boekhouder niet aanwezig zijn, dan helpt een directe collega-boekhouder u natuurlijk graag.

Aangiftes en belastingen

Waarom moet ik btw-aangifte doen?

Als ondernemer is het heel belangrijk om uw administratie goed bij te houden. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor uw jaarlijkse inkomstenbelasting én het doen van btw-aangiftes, oftewel omzetbelasting. Tenzij u vrijstelling van btw hebt, bent u als ondernemer wettelijk verplicht om btw in rekening te brengen en die btw af te dragen aan de Belastingdienst. 

Doen jullie de btw-aangifte voor mijn onderneming?

We doen elk kwartaal de btw-aangifte voor uw onderneming. U levert via ons boekhoudsysteem uw inkomsten en uitgaven aan en de boekhouder controleert vervolgens de administratie en stuurt dan namens u de btw-aangifte in.

Ik doe mijn btw-aangifte per maand/jaar. Is dat ook mogelijk via jullie?

Dat is geen probleem. U zorgt ervoor dat de inkomsten en uitgaven compleet in ons boekhoudsysteem staan en vervolgens zal de boekhouder de administratie controleren en de btw-aangifte namens u versturen.

Ik werk ook in loondienst. Nemen jullie deze inkomsten ook mee?

Aan het einde van het jaar vragen wij aan u om een vragenlijst in te vullen met alle relevante informatie voor de aangifte inkomstenbelasting. Hier kunt u de jaaropgaaf aan toevoegen van uw baan in loondienst, zodat we deze inkomsten kunnen meenemen in de aangifte inkomstenbelasting.

Ik moet nog aangiftes doen van vorige jaren. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Jazeker! Wanneer u achter loopt zorgen we ervoor dat u zo snel mogelijk weer up-to-date bent. Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in, zodat we u meer kunnen vertellen over onze werkwijze, de kosten en hoe we u weer up-to-speed kunnen krijgen!

Afspraak maken

Email ons 

Bel of stuur ons een whatsapp

Telefoon: +31 6 82099303
Ma-Vrij van 09:00 t/m 18:00

FAQ

Algemeen

Wat doen jullie voor ondernemers?

Wij geloven in een overzichtelijke totaaloplossing voor de administratie en aangiftes van ondernemers en freelancers. Door onze eigen boekhouders en zelfontwikkelde software, zorgen we ervoor dat uw administratie en belasting snel en goed geregeld wordt. U kunt het hele jaar door bij uw boekhouder terecht voor support en vragen.

Ik wil mijn boekhouding door MMI financien laten doen. Hoe gaat dit in zijn werk?

Om kennis te maken, kunt u kosteloos en vrijblijvend een kennismakingsgesprek met ons inplannen. Dit videogesprek zal online plaatsvinden via Google Meet met een van onze medewerkers van het Client Success Team. Tijdens dit gesprek horen we graag alles over uw onderneming en vertellen we over onze diensten en ons systeem. Ook beantwoorden we graag al uw vragen. Bent u enthousiast? Dan zorgen wij dat u wordt gekoppeld aan een boekhouder.

Ik heb al een boekhouder. Kan ik overstappen naar MMI Financien?

Dat kan! Plan een gratis en vrijblijvend gesprek in met ons Client Success Team. Tijdens dit gesprek leggen we u precies uit welke stappen er komen kijken bij uw overstap!

Hoe gaan jullie om met mijn financiële gegevens?

Wij vinden de bescherming van uw data heel belangrijk. Op grond van artikel 32 AVG zijn wij ook verplicht om hier de passende maatregelen voor te nemen. Dit voorkomt verlies en onjuiste verwerking van uw persoonsgegevens. Daarnaast hebben alleen werknemers met bevoegdheid toegang tot uw gegevens. Meer weten? Check dan onze privacyverklaring.

Wat gebeurt er met mijn data als ik bij jullie opzeg?

Als u wilt opzeggen, bespreken we eerst met u welke taken we nog voor u kunnen afronden.  Na afronding hopen we dat we u zo goed mogelijk hebben geholpen en wensen wij u veel succes verder.

Mijn boekhouder

Wat doet mijn boekhouder voor mij?

Uw boekhouder is uw persoonlijke contactpersoon binnen MMI Financien. Hij of zij is ook degene die je vragen beantwoordt, de administratie controleert, de btw-aangifte doet, de jaarrekening opstelt en de aangifte inkomstenbelasting afrondt. Voor al uw vragen met betrekking tot de administratie, aangiftes en de jaarrekening kunt u terecht bij uw boekhouder.

Hoe kan ik contact opnemen met mijn boekhouder?

Uw boekhouder is voornamelijk te bereiken via e-mail en telefoon, maar mocht het nodig zijn, dan kunt u ook een videocall of bezoek aan een van onze kantoren inplannen. Mocht uw eigen boekhouder niet aanwezig zijn, dan helpt een directe collega-boekhouder u natuurlijk graag.

Aangiftes en belastingen

Waarom moet ik btw-aangifte doen?

Als ondernemer is het heel belangrijk om uw administratie goed bij te houden. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor uw jaarlijkse inkomstenbelasting én het doen van btw-aangiftes, oftewel omzetbelasting. Tenzij u vrijstelling van btw hebt, bent u als ondernemer wettelijk verplicht om btw in rekening te brengen en die btw af te dragen aan de Belastingdienst.  

Doen jullie de btw-aangifte voor mijn onderneming?

We doen elk kwartaal de btw-aangifte voor uw onderneming. U levert via ons boekhoudsysteem uw inkomsten en uitgaven aan en de boekhouder controleert vervolgens de administratie en stuurt dan namens u de btw-aangifte in.

Ik doe mijn btw-aangifte per maand/jaar. Is dat ook mogelijk via jullie?

Dat is geen probleem. U zorgt ervoor dat de inkomsten en uitgaven compleet in ons boekhoudsysteem staan en vervolgens zal de boekhouder de administratie controleren en de btw-aangifte namens u versturen.

Ik werk ook in loondienst. Nemen jullie deze inkomsten ook mee?

Aan het einde van het jaar vragen wij aan u om een vragenlijst in te vullen met alle relevante informatie voor de aangifte inkomstenbelasting. Hier kunt u de jaaropgaaf aan toevoegen van uw baan in loondienst, zodat we deze inkomsten kunnen meenemen in de aangifte inkomstenbelasting.

Ik moet nog aangiftes doen van vorige jaren. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Jazeker! Wanneer u achter loopt zorgen we ervoor dat u zo snel mogelijk weer up-to-date bent. Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in, zodat we u meer kunnen vertellen over onze werkwijze, de kosten en hoe we u weer up-to-speed kunnen krijgen!

Afspraak maken
+31 6 82099303

Email ons 

Bel of stuur ons een whatsapp

Telefoon: +31 6 82099303
Ma-Vrij van 09:00 t/m 18:00